Eemlijn
Het schip is in 1929 gebouwd op de scheepswerf van de fa, van Goor en Spielman te Zwartsluis en is gedoopt met de naam “Stad Genemuiden”.
Het is dubbel geklonken voor zwaar water en is in de vaart gekomen als veerboot, werkschip en daarna weer als veerboot tussen Genemuiden en Zwartsluis. Daarna is het schip in Groningen omgebouwd als rondvaartboot met de naam “Noord-West-Overijssel”

In 1986 omgebouwd als partyschip met de naam “Mobydik 2” met als thuishaven Nichtevecht.
De hoofdmotor was toen een luchtgekoelde 154 pk Deutz motor. Een tweede watergekoelde motor zorgt voor de opwekking van de elektriciteit voor o.a. de koelkasten en de verlichting.
De waterverplaatsing is leeg 80,708 ton en beladen 92 ton.
In 2002 omgebouwd als Fietsboot met o.a. schuifdeuren en een opbouw. In 2003 voorzien van een boegschroef.
Het schip wordt periodiek gekeurd door de rijksdienst voor de scheepvaart.
In 2010 is er een nieuwe hoofdmotor, een Scania 170 pk, ingebouwd.
Tevens is de stuurinrichting aangepast. We zijn nu voorzien van een hydraulische stuurbekrachtiging
Nieuws
Scheepvaart
De Eem is van oudsher als een vaarweg voor goederen gebruikt. Vooral in tijden dat het wegennet in Nederland nog veel te wensen overliet of …
Geheimen van de klederdracht
Geheimen van de klederdracht Maken, dragen en onderhouden Vanaf 12 november is in Museum Spakenburg een fototentoonstelling te zien over de laatste generatie vrouwen in …
Ontdek het Eemsnoer
De rivier De Eem is een van de best bewaarde geheimen van landschappelijk schoon in Nederland. Vanaf Amersfoort meandert de rivier door de Eemvallei naar …